X
تبلیغات
تبریز

تبریز

تبریز شهر زیبایی ها

جزییات برج ۲۵ طبقه بلور تبریز

برج بلور تبریز یکی اولین  برجهای بالای ۲۰ طبقه میباشد که مقارن با سال ۱۳۷۹ طراحی آن توسط دکتر علی اکبر صارمی (یکی از استادان با تجربه  آرشیتکت کشور و منطقه) انجام شد و نقشه های پروزه طراحی  شد و در سال ۸۰-۸۱ عملیات ساخت  آن شروع شد

این برج در سال ۱۳۸۶ به عنوان طرح برتر معماری  سال از بین ۱۲۰ طرح ارائه شده انتخاب شد .این برج یکی از شاهکارهای معماری دکتر صارمی محسوب میشود

مشخصات برج:

این برج در فلکه دانشگاه تبریز و در بین خیابن امام و بزرگراه استاد شهریار واقع شده و جلوه زیبایی به این میدان داده است

 برج ۲۵ طبقه بلور شامل بخشهای مختلف تجاری رفاهی و اداری و غذا خوری خواهد بود که شامل:

  • سه  طبقه پارکینگ طبقاتی زیر زمینی
  • سه طبقه مرکز خرید

 

  • ۲۰ طبقه اداری خدماتی
  •  سالن همایش  و سینما در طبقه۲۴
  • رستوران گردان در طبقه ۲۵ برج که جلوه زیبایی از شهر را بصورت چرخان در معرض دید مهمانان قرار میدهد
  • ۲۰ مورد فست فود
  • ۴دستگاه آسانسور شیشه ای و عادی
  • ۱۰ دستگاه پله برقی

·         وزیر مسکن در سفر بهمن ماهشان به تبریز وعده افتتاح برج بلور را در سوم خرداد ۸۹ داده بودند که متاسفانه تا کنون عملی نشده

·         در  مراجعه اخیر بنده به دفتر سازمان عمران شمال غرب زمان افتتاح برج بلور را دهه فجر و نهایتا تا نوروز۹۰ اعلام کردند که طبق اعلام مسئول پروزه عملیات تجهیز مجتمع بصورت شبانه روزی  و در ۲ شیفت کاری انجام میشود

·         یکی از بهترین کارهای انجام شده برای این برج خرید پروزکتور های تلسکوپی و نور افکنهای هوشمند متحرک جهت نصب در طبقه فوقانی برج میباشد که جلوه منحصر به فردی به برج و آن منطقه شهر خواهد داد.

 

 

+ نوشته شده در  سه شنبه سی ام آذر 1389ساعت 15:28  توسط حامد  | 

نوسازی و بهینه سازی مجموعه تاریخی صاحب الامر تبریز

محدوده مورد مداخله با هدف بهینه سازی و نوسازی مجموعه صاحب الامر در حساس ترین بخش از بازار تبریز (قلب مرکز تاریخی شهر) قرار دارد. بر اساس مدارک مکتوب و مصور، بازار تبریز از طریق دو پل بازاربه میدان صاحب آباد (یکی از نخستین نمونه های میدان شهری کشور) متصل بود. ویرانی پل بازار ها و تخریب میدان فرسودگی روز افزون نیمه شمالی بازار تبریز را در 50 تا 70 سال اخیر موجب گردیده است.
در سال 1377 پس از مبادله توافقنامه بین شهرداری تبریز و شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران ادامه عملیات اجرایی بصورت زیر سازمان دهی گردید.

1-    براساس توافق صورت گرفته سازمان ملی زمین و مسکن تامین بخشی از منابع مالی را به عهده گرفت.
2-    اجرای زیر گذر و سایر عملیات اجرایی زیر گذر با برگزاری مناقصه بصورت پیمانکاری به گروهی از شرکت های واجد شرایط واگذار گردید.
3-    تهیه طرح و مدیریت عملیات اجرایی به عهده شرکت عمران و بهسازی شهری بود. با وجود پیچیدگی های فنی و اجرایی از جمله مجاورت با بازار تاریخی تبریز، فرسودگی بیش از اندازه املاک مجاور طرح ترافیک عبور و مروری موجود در محدوده عملیات اجرایی از سرعت مناسبی برخوردار بود به طوری که پس از 16 ماه از زیر گذر شمالی به طول 1250 متر بهره برداری شد و پس از آن مجموعه تجاری و خدماتی لبه شمالی زیر گذر با زیر بنای 30000 متر مربع به صورت مشارکتی احداث و همچنین دو پل بازار قدیمی تخریب شده برروی رودخانه مهران رود (میدان چایی) با الهام از مدارک و اسناد موجود آن احیا گردید و بدین ترتیب ارتباط مناسب قسمت جنوبی و شمالی بازار تبریز برقرار شد در ادامه این طرح بزرگ شهری مجموعه میوه و تره بار صاحب الامر در قسمت غربی محدوده در حال احداث است که با اجرایی این پروژه در زمینه لازم برای احیا میدان صاحب آباد آماده خواهد شد که با اجرای آن، مجموعه از هم گسیخته مسجد صاحب الامر، مدرسه اکبریه، میدان صاحب آباد عمارت حکومتی مجددا متصل و به صورت مجموعه یکپارچه احیا و مرمت خواهد شد

+ نوشته شده در  سه شنبه سی ام آذر 1389ساعت 13:40  توسط حامد  | 

تاریخچه مطالعات و شروع پروژه های طراحی شده بافت مرکز شهر تبریز

    شهرداری تبریز از سال 1374 با توجه به طرح تفصیلی منطقه تاریخی فرهنگی شهر که توسط مهندسان مشاور نقش جهان پارس تهیه و کلیات آن به تصویب کمسیون ماده 5 شورای عالی معماری و شهرسازی رسیده بود، اقدام به تهیه طرحهای شهری در محدوده های بلوک صاحب الامر، بلوک خاقانی، بلوک پاساژ (گلستان)، بلوک پیرامون مسجد کبود و بلوک میدان شهید بهشتی نمود. ویژگی مهم انتخاب این بلوکها قرار گرفتن آنها حول محور اصلی قدیمی شهر بوده است. این محور که با عنوان محور تاریخی ابریشم از آن یاد می شود، قسمتی از مسیر جاده تاریخی ابریشم بوده که در سر راه خود از تبریز عبور مینمود. این مسیر از سمت شرق و خیابان کهنه شروع  و پس از عبور از مقابل مسجد کبود و دروازه خیابان (ورودی از سمت ری و خراسان) و بازارچه رنگی و بازار بزرگ شهر از طریق دو راسته اصلی این بازار و پل بازارهای آن به مجموعه صاحب الامر و دروازه استانبول ختم و از آنجا به طرف رم و اروپا ادامه می یافت. از سال 1376 عملیات اجرایی در پروژه های صاحب الامر و مسجد کبود و میدان شهید بهشتی با رکورد و تعطیلی مواجه شد. متعاقب آن پروژه های فوق به تدریج بر اساس توافقات به عمل آمده به وزارت مسکن وشهر سازی (شرکت عمران و بهسازی شهری) واگذار گردید.
موقعیت پیشین طرح ها
بازار تبریز با اهمیت تاریخی، گستردگی و کالبد یکپارچه و بالنسبه دست نخورده خود پاسخگوی نیاز های امروز این شهر بزرگ با جمعیت 1/5 میلیون نفری آن نیست. زیرافضایی مجهز برای بارگیری و بار اندازی و دیگر فعالیت های وابسته ندارد و در بخش های شمالی و غربی دچار رکورد و نابسامانی بسیار بوده است.
مجموعه صاحب الامر نیز به دلیل مداخله های نابجا، مانند عبور دادن خیابان دارایی از میان آن (در سال 1345) گرفتار گسیختگی شد و با تخریب پل بازارها، پیوند آن با بازار قطع گردید و فعالیت های نازل در بازارچه های اطراف آن مستقر شدند.
مسجد کبود، این بنای تاریخی ارزشمند هم که به فیروزه اسلام شهرت یافته، با احداث خیابان پهلوی سابق(امام خمینی)، پشت این فضای شهری قرار گرفت و بازارچه جلوی آن که در مسیر جاده ابریشم بوده با قطع ارتباط با بازار اصلی شهر و فرسودگی بافت پیرامونی رو به رکورد رفت و بازارچه کهنه نام گرفت.
طرح بهسازی و نوسازی مجموعه صاحب الامر در نیمه اول دهه 70 مطرح شد، در جریان مطالعه اهمیت محدوده غرب بازار و نقش آن در بهسازی بافت مرکز شهری مطرح و به موضوع مطالعه و طراحی افزوده شد. به این ترتیب بررسی های یکپارچه در 70 هکتار از مرکز تاریخی تبریز انجام شد که 15 هکتار آن محدوده ثبت شده بازار تاریخی و55 هکتار دیگر بافت بلافصل آن را تشکیل می داد.
ویژگی های طرح ها
در مرمت شهری بافت های تاریخی سه روش مداخله تجربه شده است. یکی، حفظ و احیای بناهای یادمانی و تاریخی و نو سازی بقیه بافت قدیمی و دیگری، مداخله در فضاهای عمومی و واگذاری بهسازی و نوسازی بناها به عهده مالکان آنها و سومی تلفیقی از این دوروش یعنی ارئه یک طرح تجدید سازمان فضایی با احترام به الگوی بافت تاریخی و تعریف چند طرح محرک توسعه در گستره های خاص برای افزایش کیفیت محیطی و جلب مردم به بهسازی و نو سازی.
در طرح مجموعه صاحب الامر و پیرامون مسجد کبود از روش سوم بهره گیری شد و در همه موارد سه ویژگی پالایش کارکردی، مرمت بناها و فضاهای تاریخی، تقویت نظام حرکت و تجدید ساختار بافت شهری مورد تاکید قرار گرفت.
این مفهوم، مرمت وتجدید حیات محور تاریخی تبریز، از دروازه شتربان در شمال غرب تا دروازه شرقی شهر قدیم(ابتدای جاده ری خراسان) را هدف قرار داده است.
در چهارچوب این طرح:
1.    میدان صاحب الامر بزسازی میشود
2.    ارتباط دو طرف مهران رود با احیا دو پل بازار در امتداد راسته های اصلی مجموعه بازار برقرار می شود
3.    مجموعه بازار تاریخی مرمت می شود
4.    ادامه راسته اصلی بازار در امتداد جاده ابریشم بازسازی و مرمت میشود
5.    مجموعه مسجد کبود و حیاط آن مرمت و احیا می شود
6.    گسترده های مخروبه و متروکه(بخش تخریب شده مرکز تاریخی)در قالب سه پروژه نوسازی می شوند
7.    میدان شهری شهید بهشتی با کاربریهای متنوع به عنوان مرکز شهری فعال در ابتدای این محور شکل می گیرد
8.    اجرای این طرح ها باعث توسعه و شتاب بیشتر نوسازی و بهسازی بافت های پیرامونی خواهد شد
 

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و نهم آذر 1389ساعت 18:47  توسط حامد  | 

طرح توسعه مقبرةالشعرا

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: با تصویب مجلس شورای اسلامی و با تخصیص بودجه در طول 5 سال آینده توسعه مقبره الشعرا ادامه می‌یابد

احمد احمدی منش افزود: ایجاد آمفی تئاتر سرپوشیده و روباز، کتابخانه، سالن رایانه، موزه، فروشگاه‌های هنری و توریستی .رواق به مساحت ۵۷۰۰ متر مربع -محوطه سازی به مساحت ۳۱۷۰۰متر مربع و احداث آبنماهای هوشمند و آبنمای تصویری شاعران مدفون شده در مقبره الشعرا را از جمله طرح‌هایی است که در برنامه توسعه مقبره الشعرا گنجانده شده است. وی گفت: برای اجرای این طرح‌ها پنج میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که در طول پنج سال و هر سال یک میلیارد تومان تخصیص و هزینه می‌شود. احمدی منش،از تخصیص 750 میلیون تومان برای اجرای طرح‌های توسعه این مجموعه در سال جاری خبر داد

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و هشتم آذر 1389ساعت 19:30  توسط حامد  | 

پل بازار آذربایجان با ۲۰۰ متر طول به زودی افتتاح میشود

یکی از پروژه های زیبا و منحصر بفرد در تبریز پروژه پل بازار آذربایجان واقع در مقابل دانشگاه تبریز میباشد

این پروژه در سال ۱۳۷۲ بطور بسیار زیبا و وسیع طراحی شده بود که طول این پل  بیش از دو کیلومتر پیش بینی شده بود.در آن زمان قرار بر این شده بود که این پل بازار بصورت رینگی دور محدوده چهارراه آبرسان اجرا شود .بطوری که از مقابل دانشگاه شروع شده و بعد از گذر از بلوار ۲۹ بهمن و سپس بزرگراه استاد شهریار با گذر از کوچه حسن به کلانتر کوچه وصل شده و بعد از گذر از کلانتر کوچه به خیابان امام   و سپس از کوی بزرگمهر رد شده به کنار پارک طوبی رسیده و بعد از گذر از بزرگراه آزادی از طریق گلباد و مقابل بیمارستان امام به نقطه شروعش وصل شود.

این طرح منحصر به فرد از همان ابتدا بدلیل هزینه بالای طرح و هزینه تملک و بعضی مخالفتها کوچک و کوچکتر شد تا به اندازه ۲۰٪طرح رسید.در حالی که اگر این طرح اولیه اجرا می شد یک تحول عظیم در منطقه آبرسان ایجاد میشد و از زیبایی فوق العاده ای برخوردار می شد

اکنون این پروژه بعد از چندین سال کشمکش با دانشگاه تبریز به سرعت در حال احداث میباشد و تغئیراتی که در  طرح انجام شد ویژگیهای منحصر بفردی به پروژه اضافه گردید که در زیر توضیح خواهم داد

پل بازار آذربایجان بعد از کوچک سازی هم اکنون از بالای بزرگراه استاد شّهریار و بلوار۲۹ بهمن گذر میکند.این پل در انتها به پارک مسافر منتهی میشود که طی ۸ماه گذشته عملیات ساخت ساختمان اتصالی ۵ طبقه که دارای امکانات تجاری و تفریحی برای مسافران و مشتریان است در داخل پارک مسافر شروع شده که به زودی به پل بازار می پیوندد.

این پل بازار دارای ۸ پله برقی و سه دستگاه آسانسور شیشه ای می باشد و از ۴ قسمت زیر تشکیل شده است

۱.قسمت ابتدایی که از طرف بلوار ۲۹ بهمن شروع میشود

 

۲.قسمت مرکزی استوانه ای شکل پل که شامل۳طبقه تجاری است که در بالای مهرانه رود ساخته شده است

 

۳. قسمت سوم پل که از بالای بزرگراه استاد شهریار عبور می کند

 

۴.قسمت انتهایی پل که در داخل پارک مسافر در حال احداث است و شامل ۵ طبقه است که در زیر تشریح میشود

 

  • طبقه اول یا هم کف:پارکینگ برای مسافرانی که در پارک مسافر اقامت کرده اند
  • طبقه دوم:مرکز خرید متصل به پل بازار
  • طبقه سوم:مرکز خرید متصل به پل بازار
  • طبقه چهارم:رستوران بسیار لوکس
  • طبقه پنجم :کافی شاپ و مرکز تفریحی و بازی های کامپیوتری و بولینگ و...

این پل بازار  دارای ۱۲۰ واحد تجاری بوده و به صورت بسیار زیبایی نور پردازی خواهد شد که طبق آخرین اخبار اعلامی از سوی شهرداری  متاسفانه این پل در سوم خرداد ۸۹  باید افتتاح می شد که فعلا خبری نیست!!!

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و هشتم آذر 1389ساعت 19:15  توسط حامد  | 

سرمایه گذاری یک ترکیه ای برای ساخت مجموعه هتل ۵ ستاره لاله تبریز

هتل ۵ ستاره لاله پارک تبريز توسط بخش خصوصي و با همکاري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان و شهرداری تبریز در حال ساخت است .

 

تاریخچه این سرمایه گذاری :در نشت کلانشهرهای کشورهای اسلامی به سال 1385 که در استانبول برگذار شد هیئتی متشکل از اعضای شورای شهر و شهردار تبریز در این جلسه حضور یافتند.در بازدید از پروژه های بزرگ شهر استانبول که به دعوت شهردار محترم این شهر صورت گرفت هیئت اعزامی با دو نفر از سرمایه گذاران تبریزی که در پروژه های استابول مشارکت داشتند اشنا شده و در دیدار بعدی در سفارت ایران در ترکیه از انها برای بازدید و سرمایه گذاری در تبریز دعوت به عمل امد.سال 86 مکاتبات رسمی با این سرمایه گذاران صورت گرفت و یکی از سرمایه گذاران قرارداد خود را با شهرداری تبریز برای احداث هتل ۵ستاره منعقد کرد.قرار داد شهرداری تبریز با اقای پولاد از اذربایجانی های مقیم ترکیه ساخت هتل ۵ ستاره و مجتمع تجاری در پارک باغمیشه میباشد که مدت قرارداد 3 ساله بوده و از ابتدای پارسال کارهای اجرائی اغاز شده و سال 139۰ زمان افتتاح پروژه تعیین گردیده است.میزان سرمایه گذاری ۱۰۰میلیارد تومان پیش بینی شده است

این مجموعه شامل دو ساختمان ۱۸و ۵ طبقه ای است که برج ۱۸ طبقه مربوط به ساختمان اصلی هتل ۵ ستاره لاله است .این مجموعه از بخشهای زیر تشکیل خواهد شد که شامل

۱.هتل ۵ ستاره در یک برج ۱۸ طبقه ای که شامل  رستورانهای مختلف  و لابی و استخر و سونا و سایر امکانات در حد استاندارد هتل ۵ ستاره  میباشد

۲.ساختمان تفریحی تجاری در ۵ طبقه که شامل

الف) ۳  طبقه مرکز خرید فوق لوکس

ب) ۲ سالن سینما

ج)سالن همایش 1750 نفری وسالن برای مراسمات 

د)طبقه آخر شهر بازی سر پوشیده و سالن بولینگ و بازی های کامپیوتری

س) انواع رستوران و فست فود و کافی شاپ در طبقه آخر

ص)فروشگاه هایپرمارکت با وسعت 5000 مترمربع فوت کورت

 
رئيس سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان آذربايجان شرقي گفت: یکی از بزرگترين طرح های سرمايه گذاري  کلانشهر تبریز هتل لاله پارک است .

تراب محمدي تصريح کرد: اين هتل با سرمايه گذاري ۱۰۰ ميليارد تومان در تبريز در حال ساخت است و در حال حاضر عمليات اجرايي آن در طبقه دهم اين هتل 1۸ طبقه‌اي است .

 


وي اضافه کرد: با وجود اينکه تسهيلات هنوز به اين هتل اختصاص نيافته است بالاي ۵۰ درصد پيشرفت فيزيکي داشته است .

محمدي با بيان اينکه مساحت اين هتل 75 هزار متر مربع است ، ادامه داد: در کنار اين هتل يک مجموعه بازي و تفريحي و سینما و مرکز خرید  نيز ساخته مي‌شود .

وي با بيان اينکه اين هتل  سال آينده به بهره برداري مي رسد ، افزود: سرمايه گذار اين پروژه ترک است اگر تسهيلات هم به آن اختصاص يابد زودتر به بهره برداري مي‌رسد .

 

 

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و هشتم آذر 1389ساعت 19:11  توسط حامد  | 

پروژه هاي دردست اجراي شركت شهرسازي وخانه سازي باغميشه

شركت شهرسازي وخانه سازي باغميشه درحال حاضر علاوه بر ادامه عمليات تكميلي پروژه هاي دردست اجراي شهرك رشديه مطالعه ، طراحي واجراي پروژه هاي زير را در دستور كار خود دارد :

1ـ پروژه 47 هكتاري رشديه 2 :

اراضي باقيمانده از محدوده شهرك رشديه بمساحت 7/47 هكتار در شمال غربي آن به پروژه رشديه 2 اختصاص يافته كه بخشي از شهرك رشديه ولي متمايز از آن بلحاظ طراحي ويژه و نماها واحجام چشمگير واحداث فضاي سبز درسطح گسترده است ودرعين حال از مزاياي اقليمي وساير امتيازات شهرك رشديه بطريق اولي برخوردار ميباشد آماده سازي اين پروژه دردست تكميل بوده وشامل149  قطعه ويلائي ،22 قطعه آپارتماني بلند مرتبه ،34بلوك ويلائي آپارتماني،يك  قطعه با كاربري تجاري، 3 قطعه باكابري بهداشتي-درماني،4قطعه باكاربري آموزشي، يك قطعه فرهنگي ويك قطعه با كاربري خدمات شهري است كه قطعات ويلائي آن آماده واگذاري به خريداران طالب سكونت و قطعات آپارتماني سرمايه گذاران علاقمند فعاليت دراين منطقه دنج وخوش آب وهوا ميباشد وساخت وساز درقطعات ديگر ازطريق مشاركت با شركتهاي سرمايه گذار خوشنام وتوانمند انجام خواهد شد كه مجريان طرف مشاركت تعدادي از قطعات انتخاب گرديده ودرمورد بقيه آن سوابق كاري وتوان اجرائي متقاضيان مشاركت درحال بررسي است. لازم به ذكر است قطعات فوق الذكر آخرين قسمت باقيمانده از اراضي شهرك رشديه بوده و با اتمام ساخت و ساز اين قطعات ديگر زميني براي توسعه شهرك وجود نخواهد داشت لذا خريد زمين و يا واحدهاي ويلايي و آپارتماني از اين قطعات آخرين فرصت است براي كسانيكه علاقمند به سرمايه گذاري و يا زندگي درشهرك رشديه و برخورداري از مزاياي اقليمي ، اجتماعي و شهري آن مي باشند.

 2ـ پروژه شهرك توريستي وتفريحي :

ايجاد شهرك توريستي وتفريحي درارتفاعات منطقه باغميشه (ضلع شمالي شهرك رشديه) با آب وهواي فرح بخش ودلنشين در زميني بمساحت 30 هكتار از طرحهاي جذاب اين شركت ميباشد كه آماده سازي آن دردست اجراست. اين پروژه با كاربريهاي عمومي شهري شامل : تجاري ، اداري ، خدماتي ومجموعه هاي فرهنگي ، ورزشي ، رفاهي و.... بمنظور جلب وجذب گردشگران ومشتاقان استاني وفرا استاني با مشاركت وهمكاري طراحان تراز اول بصورت كاملاً ويژه واستثنائي طراحي ميشود . بخش عظيمي از اين پروژه به احداث فضاي سبز اختصاص مي يابد وبلحاظ مجاورت با پارك جنگلي ساخته وپرداخته شركت منظره بديع وچشم نوازي را براي خريداران وبازديد كنندگان منعكس خواهد نمود.

3ـ پروژه ائل گلي :

اين پروژه دركنار جاده ائل گلي كه ازمناطق خوش آب وهواي تبريز است واقع وداراي طراحي منحصر به فرد با كاربري تجاري ، خدماتي ورفاهي بوده و شامل 9215 مترمربع عرصه و 89280 مترمربع زيربنا در38 طبقه سازه اي ميباشد . تبديل كاربري آن انجام يافته وعمليات خاكبرداري پروژه درحال انجام بوده و عمليات ساختماني پس از اخذ مجوز وپروانه اجرا خواهد شد. طراحي اين پروژه و موقعيت آن طوري است كه آنرا كم نظير و شايد بي نظيردراستان و استانهاي همجوار نموده و مخاطبين خاص خواهد داشت و طبيعتاً ارزش افزوده قابل توجهي را براي سرمايه گذاران خود ببار خواهد آورد.

4ـ پروژه سپيدار :

پروژه سپيدار با كاربري مسكوني درخيابان گلكار (پشت مجتمع رفاهي ، تفريحي پتروشيمي تبريز) اجرا خواهد شد كه يك برج مسكوني 21 طبقه با 102 واحد آپارتماني داراي امكانات ويژه خدماتي ورفاهي به مساحت اعياني 26670 مترمربع درعرصه اي بمساحت 3915 مترمربع ميباشد.

5ـ پروژه شهريار :

 اين پروژه دربلوار شهريار تبريز به اجرا خواهد رسيد ودرحال حاضر طراحي و اخذ پروانه ساخت آن مورد پيگيري است . پروژه شهريار شامل 1504 مترمربع عرصه و 11600 مترمربع اعياني براي 57 واحد اداري وخدماتي در 12 طبقه خواهد بود.اين پروژه بنا به موقعيت مناسب و نزديكي به ايستگاه مترو و برخورداري مسير محل وقوع آن از ترافيك روان جزء پروژه هاي موفق اين شركت ميباشد.

6ـ پروژه فردوس :

زمين پروژه فردوس بمساحت 1800 مترمربع واقع در كوي ياغچيان محدوده كوي فردوس ميباشد . طرح مصوب در محل پروژه داراي 16 طبقه سازه اي كه 13 طبقه آن مسكوني با 62 واحد و يك طبقه همكف و سه طبقه زيرزمين ميباشد . زيربناي كل 12128،60 و زيربناي مفيد آن 7218،34 متر مربع است .نقشه هاي ساختماني پروژه تكميل و در حال حاضر در سازمان نظام مهندسي تحت بررسي است.

+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و چهارم آذر 1389ساعت 18:49  توسط حامد  | 

نگاهی کلی به مترو تبریز و ایستگاه های آن (ادامه)

 

ایستگاه شماره 6 (استاد شهریار)

زیربنای این ایستگاه 4022 متر مربع و ازنوع هوایی است که در دو طبقه احداث گردیده دارای یک پل ارتباطی با بلوار استاد شهریار است که طول پل 36 متر می باشد.تعداد ستون های بتنی آن 40 عدد بوده و راه های دسترسی به آن 4 راه است.

ایستگاه شماره 7 (فلکه دانشگاه)

شفت این ایستگاه احداث شده اما فعلا به عنوان  محل پشتیبانی دستگاه های حفاری استفاده می شود.

ایستگاه شماره 8 (کلانتر کوچه)

این ایستگاه توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال احداث است.زیر بنای آن 7000 متر مربع در دو طبقه بوده و بالای ایستگاه یک بقیه تجاری احداث خواهد شد و کل زیر سطح خیابان تجاری است.

ایستگاه شماره 9 (میدان قطب)

این ایستگاه به صورت زیرزمینی و جزیره ای طراحی شده است.

ایستگاه شماره 10 (چهارراه شهید بهشتی)

این ایستگاه به صورت زیرزمینی و جزیره ای طراحی شده است و در حال جابجایی تاسیسات شهری بوده و آماده اجرا می باشد.

ایستگاه شماره 11 (میدان ساعت )

این ایستگاه در ضلع شمال شرقی میدان ساعت است که کار تملک آن به پایان رسیده است و در حال تخریب ساختمان ها می باشند. این ایستگاه در محل سابق کانون زبان تبریز واق شده است.

ایستگاه شماره 12 (چهارراه محققی)

فعلا مشخصات دقیقی از این ایستگاه در دست نیست

ایستگاه شماره 13 (باغ گلستان)

این ایستگاه به طول 103 متر و عرض 24 متر به عنوان شفت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ایستگاه شماره 14 (تقاطع خیام و قطران)

این ایستگاه به صورت زیرزمینی و جزیره ای طراحی شده است

ایستگاه شماره 15 (خیابان سالاری روبروی دادسرا)

این ایستگاه به صورت زیرزمینی و جزیره ای طراحی شده است

ایستگاه شماره 16 (میدان امام حسین)

این ایستگاه به صورت زیرزمینی و جزیره ای طراحی شده است طول آن 103 متر و عرض آن 24 متر می باشد

ایستگاه شماره 17 (شهید صمدی)

این ایستگاه در خیابان شهید صمدی واقع در خیابان لاله است.طول آن 100 متر و عرض آن 24 متر و در دو طبقه و بصورت نیمه عمیق اجرا می شود و مساحت کل ایستگاه با احتساب ورودی های شرقی و شمالی حدود 6000 متر مربع می باشد.

ایستگاه شماره 18 (لاله)

این ایستگاه آخرین ایستگاه خط شماره یک قطار شهری است. ابعاد آن 100 متر طول و 24 متر عرض و زیر بنای آن حدود 4500 متر مربع می باشد و بصورت هم سطح اجرا می شود.

+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و چهارم آذر 1389ساعت 16:24  توسط حامد  | 

مجتمع اداری تجاری واقع در ضلع جنوبی میدان فهمیده

 

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و سوم آذر 1389ساعت 12:42  توسط حامد  | 

نصب 20 دستگاه توربين بادي ديگر بر فراز ارتفاعات كوه عون‌بن‌علي قطعی شد

علي بهاري‌وند مديرعامل برق منطقه‌اي اظهار داشت: تجربه نصب يك دستگاه توربين بادي در اين محل اثبات كرد كه سرمايه‌گذاري در امر بهره‌مندي از نيروگاه‌هاي بادي توليد برق در استان مقرون به صرفه است.

وي ادامه داد: كاهش هزينه توليد و افزايش راندمان از جمله اصلي‌ترين مزاياي مزرعه‌هاي بادي توليد برق به شمار مي‌رود.

مدير عامل برقي منطقه‌اي آذربايجان اضافه كرد: با نصب يك دستگاه توربين بادي در ماه‌هاي گذشته بيش از 12 ميليون كيلو ولت برق توليد شده است.

بهاري‌وند با بيان اينكه بخش خصوصي در اجراي اين پروژه‌ها وارد عمل شده است، تاكيد كرد: احداث نيروگاه‌هاي بادي در تبريز و شهر جديد سهند داراي توجيه اقتصادي مناسبي است كه اميدوارم با همكاري دستگاه‌هاي ذي‌ربط از جمله شهرداري و ساير ارگان‌ها زمينه سرمايه‌گذاري در اين بخش سرعت گيرد.

مدير عامل برق آذربايجان گفت: بهترين و مناسب‌ترين نوع توليد انرژي، باد است و سرعت مناسب براي بهره‌مندي از اين نعمت الهي پنج متر در ثانيه اعلام شده در حالي كه اين ميزان در تبريز بيش از 10 متر بر ثانيه مي‌رسد.

وي ابراز اميدواري كرد تا پايان امسال، 10 دستگاه از اين توربين‌ها در ارتفاعات عون‌بن‌علي نصب شود.

بهاري‌وند در پاسخ به اين سئوال خبرنگار فارس كه در خصوص ميزان سرمايه‌گذاري و ظرفيت اين دستگاه‌ها پرسيد، اظهار داشت: هر يك از اين دستگاه‌هاي توربين بادي 12 ميليارد ريال هزينه در بردارد كه ظرفيت توليد برق 660 كيلو وات را خواهد داشت.

مدير عامل برق‌منطقه‌اي آذربايجان شرقي با بيان اينكه نخستين نيروگاه بادي 660 كيلوواتي استان در تبريز در سال گذشته به بهره‌برداري رسيد، اظهار داشت: نيروگاه بادي «عون‌بن‌علي» در زميني به به ابعاد 40 در 40 متر كه از طرف سازمان توسعه عمراني «عون ‌بن‌علي» (پارك جنگلي) واگذار شده بود به قدرت 660 كيلووات و با هزينه افزون بر بيش از يك‌ميليارد و 200 ميليون تومان احداث شده است.

وي طول عمر مفيد توربين اين نيروگاه بادي را 20 سال اعلام كرد و اظهار داشت: ارتفاع برج 40 متر بوده و حداكثر سرعت بادي لازم براي چرخش موتور 25 متر بر ثانيه و حداقل سرعت براي چرخش موتور چهار متر بر ثانيه است.

بهاري‌وند طول پره‌هاي اين نيروگاه بادي را 22/9 متر اعلام كرد و گفت: اين نيروگاه توانايي كار در هواي زير 20 درجه و بالاي 40 درجه سانتي‌گراد را دارد.

مدير عامل برق منطقه‌اي آذربايجان شرقي مزاياي نيروگاه‌هاي بادي را عدم نياز توربين‌هاي بادي به سوخت، تامين بخشي از تقاضاي انرژي برق، كمتر بودن نسبي قيمت انرژي باد نسبت به انرژي فسيلي در بلند مدت، تنوع بخشيدن به منابع انرژي و ايجاد سيستم پايدار انرژي، قدرت مانور زياد در بهره‌برداري (از چند كيلووات تا چند مگاوات) عدم نياز به آب و عدم نياز به فضاي زياد و عدم داشتن آلودگي محيط زيست اعلام كرد.

بهاري‌وند در ادامه تصريح كرد: گستردگي نياز انسان به منابع انرژي همواره از مسائل اساسي مهم در زندگي بشر بوده و تلاش براي دستيابي به يك منبع تمام نشدني انرژي از آرزوهاي ديرينه استان بوده، انرژي بادي يكي از انواع اصلي انرژي‌‌هاي تجديد است كه از ديرباز ذهن بشر را به خود معطوف كرده بود، به طوري كه وي همواره به فكر كاربد اين انرژي در صنعت بوده است.

وي ادامه داد: در شرايط كنوني با توسعه نگرش‌هاي زيست محيطي و راهبردهاي صرفه‌جويانه در بهره‌برداري از انرژي تجديد‌ناپذير، استفاده از انرژي باد در مقايسه با ساير منابع انرژي مورد استفاده در بسياري از كشورهاي جهان به افزون گذاشته است و در كشور ايران با توجه به وجود مناطق بادخيز، طراحي و ساخت آسياب‌هاي بادي از 200 سال قبل از ميلاد مسيح رايج بوده و هم اكنون نيز مسير مناسبي براي گسترش و بهره‌برداري از توربين‌هاي بادي فراهم است.

بهار‌ي‌وند ‌خاطر نشان كرد: در حال حاضر مولدهاي برق بادي مي‌تواند جايگزين مناسبي براي نيروگاه‌هاي گازي و بخاري باشد.

مدير عامل برق‌ منطقه‌اي آذربايجان تاكيد كرد: استفاده از انرژي بادي در درجه اول موجب صرفه‌جويي فرآورده‌هاي نفتي به عنوان سوخت مي‌شود و در درجه دوم توليد از اين انرژي فاقد هر گونه آلودگي زيست محيطي بوده و در نتيجه مسيري براي نيل به توسعه پايدار اقتصادي و اجتماعي فراهم مي‌شود.

وي گفت: استفاده از اين انرژي در كشور علاوه بر عمران و‌ آباداني موجبات ايجاد مشاغل جديد شده و بالاخره با بومي‌سازي انرژي فناوري باد اقتصاد كشور شاهد رشد بيشتري مي‌شود.

 

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و یکم آذر 1389ساعت 18:50  توسط حامد  | 

مجتمع تجاری واقع در جاده تهران روبه روی کارخانه آناتا

+ نوشته شده در  شنبه بیستم آذر 1389ساعت 22:9  توسط حامد  | 

نگاهی کلی به مترو تبریز و ایستگاه های آن

مطالعات تکمیلی حمل و نقل شبکه قطار شهری تبریز توسط مهندسین مشاور اندیشکار شامل  چهار مسیر شهری و یک مسیر حومه شهر جمعا به طول 80 کیلومتر و 75 ایستگاه انجام پذیرفت.بطوری که در ابتدا و انتهای هر مسیر یک پایانه در نظر گرفته شده است و نهایتا این طرح در شصت و پنجمین جلسه شورای عالی هماهنگی امور ترافیک شهرهای کشور به تصویب رسیده و ابلاغ گردید و با هزینه های مشترک ملی و شهرداری از سال 80 در حال اجراست.

روسازی 12 کیلومتری فاز اول مسیر خط یک

عملیات روسازی فاز اول خط یک قطار شهری در دو خط 6 کیلومتری و با 6 دستگاه کراس اور سوزن دوبل

انجام شده است از فرش لاستیکی زیر ریل ها به منظور خنثی نمودن لرزش ها و صدا های ناشی از حرکت قطار ها و ایزوله نمودن جریان های سرگردان استفاده شده است که بی شک یکی از مدرنترین سیستمهای ریل گذاری است.

پایانه ائل گولی

این پایانه خط یک در زمینی به مساحت 6 هکتار انجام گرفته است و دارای 11000 متر مربع سالن سرپوشیده به ظرفیت 15 قطار یا به عبارتی 75 واگن از نوع سازه های فضایی جهت تعمیر گاه سبک و نیمه سنگین چرخ تراش واگن ها و شستوشوی قطارها و همچنین 3500 متر مربع ساختمان های اداری و تاسیساتی و انبار می باشد پایانه دارای 4 کیلومتر خطوط ریلی و 20 دستگاه سوزن و 3 دستگاه کراس اور است.

تونل 4 کیلو متری بصورت کند و پوش

ابعاد این تونل به عرض متوسط 8 متر و ارتفاع 30/6 متر می باشد که این سازه به طور کلی سقف؛کف و دیوار های آن بتن آرمه می باشد. این مسیر در 4 قطعه اجرا و ایستگاه های 2و3و4 در این قسمت ساخته شده اند.سازه کل این مسیر و همچنین ریل گذاری بصورت رفت و برگشت به اتمام رسیده است.

پل یک کیلومتری هوایی

طول پل یک کیلومتر و عرض 8 متر و ارتفاع 5/7 متر می باشد.این پروژه تعداد 246 شمع و تعداد 44 عدد سر شمع و 104 عدد ستون و 160 عدد تیر پیش ساخته و 12 عدد تیر پیش تنیده به کار رفته است.

ایستگاه شماره 1(ائل گولی)

مساحت این ایستگاه 3292 متر مربع است که شامل 47 ستون ؛یک طبقه و 3 راه دسترسی می باشد.این ایستگاه از نوع رو زمینی هم سطح زمین می باشد.طول آن 100 متر و عرض سکوها 5/3 متر و ارتفاع آن ها 1/1 متر می باشد.

ایستگاه شماره 2 (سهند)

زیربنای این ایستگاه 4900 متر مربع است که شامل 63 عدد ستون؛2 طبقه و 3 راه دسترسی می باشد.این ایستگاه از نوع زیرزمینی و در عمق 8 متری زمین احداث شده است طول آن 100 متر و عرض آن 24 متر و  عرض سکوها 5/3 متر و ارتفاع سکوها 1/1 می باشد.

ایستگاه شماره 3 (گلشهر)

مشخصات این ایستگاه عینا مانند ایستگاه شماره 2 است.

ایستگاه شماره 4 (خیام)

مشخصات این ایستگاه عینا مانند ایستگاه شماره 2 است.

ایستگاه شماره 5 (زعفرانیه)

این ایستگاه در ارتفاع قرار دارد و یک ایستگاه هوایی محسوب می شود که توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی با هزینه بالغ بر 1000 میلیارد ریال هم برای ایستگاه و هم برای مجتمع اداری و تجاری حاشیه آن هزینه می شود.طول ایستگاه 100 متر؛عرض آن 22 تا 24 متر؛عرض سک.ها 5/3 متر و ارتفاع سکوها 1/1 متر می باشد.تعداد طبقات 25 طبقه می باشد که 4 طبقه تجاری و مابقی خدماتی اداری می باشد و کنار ساختمان یک پارکینگ 400 واحدی قرار گرفته است.

ادامه دارد.........................

+ نوشته شده در  شنبه بیستم آذر 1389ساعت 21:41  توسط حامد  | 

پارک موزه دفاع مقدس

این موزه که در شرق تبریز واقع شده است در محوطه پارک شمیم پایداری با 5600 متر مربع زیر بنا در 4 طبقه طراحی شده است.ارتفاع بنا از کف 25 متر بوده و از اکثر نقاط مرتفع تبریز قابل رویت است.طبقه همکف دارای  دو ورودی مستقل بوده و فضاهای انتظار – سالن اجتماعات چند منظوره با گنجایش 500 نفر – سالن همایش 50 نفری – فروشگاه محصولات فرهنگی در آن پیش بینی شده است.در طبقه اول کتابخانه تخصصی دفاع مقدس – نمازخانه و قسمت اداری ساختمان و در طبقه دوم و سوم گالری نمایش آثار هنری و اسناد دفاع مقدس قرار دارند.شهرداری تبریز برای ساخت این موزه مبلغی بالغ بر صد میلیارد ریال هزینه اختصاص داده است.این پروژه هم اکنون در فاز اجرایی قرار دارد.

moze

moze2

+ نوشته شده در  جمعه نوزدهم آذر 1389ساعت 17:21  توسط حامد  | 

سامان دهی بلوک گجیل

این طرح در سال 86 سازمان عمران تبریز بعنوان متولی این طرح تلاش های خود را جهت نوسازی این بلوک آغاز کرد.طرح ایدیو گرام معماری این بلوک در سال 82 به تصویب کمسیون ماده 5 رسیده است. ولی متاسفانه از سال 82 به بعد هیچ اقدامی صورت نگرفت.شهرداری تبریز در اوایل سال 87 اقدام به طراحی فاز یک پروژه در زمینی به مساحت 4150 متر مربع نمود که از این مساحت 3000 متر مربع آن قبلا تملک شده و آزاد می باشد و مقدار 1150 متر مربع آن هنوز تملک نشده است.

این طرح در هفت بلوک طراحی گردیده است که زیر بنای کل سازه حدودا 16600 متر مربع می باشد.طرح فاز یک در 4 طبقه بصورت یک قطعه زیر زمین با کاربری  82 باب پارکینگ و طبقه همکف  بصورت تجاری با 69 باب مغازه و طبقه اول بصورت 2 باب رستوران و 3 فروشگاه زنجیره ای و دفتر خدماتی و طبقه دوم بصورت 39 باب دفتر خدماتی می باشد. اسکلت این طرح به صورت بتنی و در یک قسمت به صورت فلزی می باشد از هفت بلوک فوق فعلا اجرای فوندانسیون 5 بلوک و بتن ریزی ستون های 4 بلوک و نیز بتن ریزی دیوارهای حایل 3 بلوک انجام گرفته است.

مشخصات پروژه

2/3 هکتار

کل مساحت پروژه

1

4150 متر مربع (7 بلوک)

فاز اول

2

16600 متر مربع

زیر بنای کل سازه

3

لازم بذکر است که عملیات اجرایی و زیر سازی این طرح از سال جاری آغاز شده است.

+ نوشته شده در  جمعه نوزدهم آذر 1389ساعت 8:38  توسط حامد  | 

فرهنگسرای الغدیر(فاز نخست)

پس از انتقال کشتارگاه تبریز به خارج از شهر شهرداری تبریزبزرگترین فرهنگسرای تبریز را در این مکان که وسعتی در حدود 9 هکتار دارد در سال 88 کلنگ زنی کرد.این مجموعه دارای کافی شاپ – سالن همایش ها – مرکز خود اشتغالی – سالن ورزشی بانوان – میدان فوتبال با چمن مصنوعی – سالن ورزشی – سالن سرپوشیده مجهز به تجهیزات بدن سازی – زورخانه و فضای بازی مخصوص کودکان است که با هزینه ای بالغ بر000/000/410/3 ریال در حال ساخت و تکمیل است.

+ نوشته شده در  پنجشنبه هجدهم آذر 1389ساعت 21:29  توسط حامد  | 

سامان دهی بلوک گلستان

مراحل اولیه و بررسی های مقدماتی این طرح و احیای بافت گلستان در سال 1382 آغاز شد.و پس از تصویب در شورای اسلامی شهر در همان سال منجر به عقد قراردادی تحت عنوان طراحی و اجرای بافت فرسوده بین شرکت ساکو شهرداری منطقه شد.

در این طرح بلوک گلستان در قالب 10 بلوک مجزا با کاربری های مشخص و طبقات متراکم تعریف شده است و شامل کاربری های خدماتی- تجاری – پارکینگ-فضای سبز-فرهنگسرا و بخش مسکونی می باشد.

مشخصات پروژه

7سال

مدت اجرای پروژه

1

20 میلیون دلار

تعهدات شهرداری

2

12 هکتار

کل مساحت پروژه

3

52364 متر مربع

فاز اول

4

10 بلوک 304335 متر مربع

کل مساحت اعیانی ها

5

9400 متر مربع

فرهنگی و سالن اجتماعات

6

59010 متر مربع

پارکینگ

7

17160 متر مربع

تجاری

8

18765 متر مربع

خدماتی

9

200000 متر مربع

مسکونی

10

+ نوشته شده در  پنجشنبه هجدهم آذر 1389ساعت 21:26  توسط حامد  | 

المان میدان آذربایجان

میدان آذربایجان باشعاع200متربامساحتی برابر125664مترمربع بزرگترین میدان ایران هستش(آزادی تهران70000ونقش جهان اصفهان89000مترمربع)است.به علت موقعیت این میدان که هم درنزدیکی فرودگاه بین المللی تبریزوهمچنین قرارگرفتن درمسیرمسافرین خارجی که ازسمت شمال غرب واردکشورمی شوندمسئولین درصددزیبایی این میدان هستندبه همین جهت شهرداری منطقه4تبریزبااجرای المانی شیک ومدرن این زیبایی رامی خواهدبه وجودآورد

مهندسین این المان راباارتفاع40مترطراحی کرده اندوطرح آن همان است که درتصوبرمی بینید.

ازآنجایی که این المان درنزدیکی فرودگاه قرارداردمسئولان فرودگاه به علت ارتفاع زیادآن به شهرداری هشداری داده است وعلت آن راعدم دید هنگام فرودیااحتمال برخورداعلام کرده است وگفته شده نبایدبیش از30مترباشدحتی یک آنتن هم باشدنبایدیک سانتی مترهم بیش تراز30مترباشد.هم اکنون شهرداری ارتفاع رااز40متربه30مترکاهش داده وهم اکنون به دنبال یک سرمایه گذارمی گردندالبته این پروژه هنوزدرسیستم شهرداری تبریز ثبت نشده است

+ نوشته شده در  پنجشنبه هجدهم آذر 1389ساعت 18:44  توسط حامد  | 

بیمارستان 96تخت خوابی شمالغرب ناجا

این پروژه که بانام بیمارستان 96تخت خوابی شمالغرب ناجابه کارفرمایی بهداری کل ناجا(به نمایندگی بهداری فرماندهی انتظامی استان)انجام می گیرد.

مجری این پروژه شرکت سامان صنعت بروج(سهامی خاص)می باشد.

این پروژه ازدی ماه88شروع شده ومدت اجرای آن 2سال می باشدکه به نابه گفته ی مهندسین،این بیمارستان زودترازموعدمقررتحویل داده خواهدشد.

این بیمارستان دردو ساختمان مجزاازهم در5و6طبقه(که یکی ازآن هاساختمان بهداری ودیگری بیمارستان)ساخته خواهدشد

تمام این ساختمان ها باسازه های فلزی درحال ساخت است علت انتخاب این نوع سازه هااتصال ازنوع جوشی وهمین طورپیچی است وعلاوه برآن بانظم ومحکم بودن بناراتضمین می کند.

مساحت محل اجرای این پروژه درحدود2هکتارمی باشد.

این محل قبل ازساختن این ساختمان زمین ورزشی باشگاه فرهنگی ورزشی پاس بودکه بعد ازتخریب آن چندین زمین چمن مصنوعی وسالن ایجادشده است.najanaja1

+ نوشته شده در  پنجشنبه هجدهم آذر 1389ساعت 16:25  توسط حامد  |